Opstart af bofællesskab i Åbybro i Nordjylland

Mere
3 måneder 1 uge siden #24 af Tina
Tina Oprettet emne: Opstart af bofællesskab i Åbybro i Nordjylland
Vil du/I være med til at etablere et bofællesskab i Åbybro?

Jeg er en 42-årig kvinde, som for et par år siden flyttede til byen fra et bofællesskab i Aarhus. Åbybro - og jeg og mine to børn på 7 og 11 år - mangler et bofællesskab;-)

Jeg savner det tætte naboskab, kaffen i døråbningen og fællesskabet omkring madlavning, aktiviteter, udearealer osv. Børnene savner den store gruppe af børn i alle aldre at lege med. I dag leger de mest gennem legeaftaler med få jævnaldrende. .

Jeg har snakket med flere, som synes, etablering af et bofællesskab i Åbybro er en god idé, men jeg mangler at finde en gruppe af folk, som også vil være med til at føre idéen ud i praksis. Det vil selvfølgelig tage lidt tid og kræfter, men det vil også være en proces, der fra dag ét vil starte med at bygge et fundament til fællesskabet.

Jeg har kort haft idéen forbi teknisk forvaltning i kommunen, og de vil gerne støtte op om idéen. Der findes allerede udviklede koncepter med støtte til opstart af bofællesskaber lige fra idéfase til den praktiske og fysiske etablering.

Hvorvidt der er tale om et stort eller mindre bofællesskab, og hvorvidt det skal etableres i eksisterende bygninger eller som nybyg afhænger af den projektgruppe, som måtte blive etableret og ikke mindst antallet af interesserede.

Jeg håber meget, I er flere derude med samme drøm som jeg om at etablere et bofællesskab i det nordjyske i en by, som er i vækst og i den proces fint kunne vækste med et bofællesskab også.

Ring eller skriv gerne til mig, hvis du har spørgsmål eller er interesseret i at være med til at løfte dette projekt:

Mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Tlf: 25360071

Mvh. Tina

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.